mandag den 30. august 2010

Jeg er heldigvis ikke en af de 42 % ;-)

Opdateret 11-12-2007 23:41

Utroskab kan være frygteligt for den som den rammer - og kan også være det den modsatte vej, dvs. hos den, der har været skyld i den ?

Og den følelse har jeg gået rundt med i lang tid og har ofte tænktr over den.

Jeg har en rigtig sød og dejlig kvindelig kollega som jeg ser tit og ofte. Og som betyder rigtig meget for mig. Vi blev ansat på samme tid og fandt hurtigt hinanden, både som kollegaer men også på det privat-personlige plan. Og vi har efterhånden fået talt om mange ting både professionelt og privat.

Til hendes ansættelsesreception kom hun glad og tog mig i hånden og sagde: "Du skal lige hilse på min mand".

Og ups, åh nej, der stod jeg og der stod han - en tidligere kollega som jeg i mit singleliv havde været på kursus med og som jeg efter en festlig aften inviterede på værelset til lidt mere end et glas rødvin. Jeg havde ikke i min vildeste fantasi forestillet mig, at skulle møde ham igen, for det første var det ikke noget at skrive hjem om og for det andet havde han for længst skiftet job til et andet sted.

Og nu stod han der, med hende i hånden og jeg stod med min rigtigt dårlige samvittighed overfor hende - hvad skulle jeg nu gøre, lade som om jeg ikke kendte ham eller bare hilse på ham som en gammel kollega. Jeg valgte det sidste. Men havde alligevel et kraftigt stik af dårlig samvittighed over at have været den, der havde været del af hans utroskab og den har jeg gået rundt med lige indtil den aften jeg var afsted på kursus med hende og vi kom til at tale lidt mere privat.

Hun fortalte, at hun og hendes mand i en periode havde været flyttet fra hinanden og jeg regnede hurtigt ud, at det var i den samme periode, hvor han havde haft sit lille rendezous med mig og blev meget lettet over den viden.

Men alligevel nager det mig lidt, at jeg har været lidt for tæt på hendes (dengang fraflyttede) mand, at hun ikke ved det og at jeg går med en viden om ham og hans gøren og laden, som hun måske ikke ved jeg har.

Og lige nu håber jeg aldrig hun finder ud af det eller får det at vide, for så tror jeg at jeg vil sætte et rigtig godt venskab og samarbejde over styr og det ønsker jeg ikke.


Min eneste trøst overfor mig selv er at min dårlige samvittighed var delvist ubegrundet - heldigt for mig !!!


Uha da da, for søren - sikke mange dejlige gaver, der er i pakkekalenderen og det er ikke engang blevet jul endnu. Der er så mange spændende og frække ting i den, at jeg slet ikke kan nå at følge med og det kan M heller ikke. Vi havde en forventning om at hver en ting skulle prøves samme dag/aften den blev givet, men vi kan ikke helt holde trit - skal vist en tur ud i overhalingsbanen ;-)

Men den største gave jeg har fået, er nu en mand, der er så utrolig åben og ærlig, kærlig og omsorgsfuld, så jeg føler mig helt tryg hver eneste gang vi taler om at begive os ud i nye eventyr sammen. Og åbenhed og ærlighed i et forhold er et vigtigt fundament for at kunne bevare gnisten og gejsten og ikke kaste sig ud i utroskab til en tilfældig fest eller en aften i byen.

For hvad ville det gavne i et forhold - ud over at bringe det på randen af ruin. Jeg tænker ligesom NEON M, at eventyr er dejligst, når man kan tale om dem derhjemme, når man kan få lov til at give slip på sine fantasier og drømme, uden nødvendigvis at skulle føre dem alle ud i livet.

Og alle vores fantasier og drømme behøver nødvendigvis heller ikke at blive realiseret - vi er godt på vej med nogle af dem og har nok stadig mange i vente. Og det er altid rart at have noget at glæde sig til, ikk`.

Især i denne søde juletid ;-)

Men for os er det ligesom perler på en snor, den ene oplevelse fører til den næste - ups, sagde jeg perler på en snor.... Måske de kan bruges til nogle af de nye billeder vi går og glæder os til at vise jer, når de snart er blevet taget, mens vi dufter til det erotiske duftlys eller smører hinanden ind i de 3 dejlige olier, der var bag dagens kalenderlåge ;-)

Kærlige julekram fra

NEON Q

Ingen kommentarer: