mandag den 30. august 2010

Øv øv øv - jeg snød og jeg blev snydt ;-)

Opdateret 26-12-2007 00:10

Nu hvor d. 24 er overstået og hvor pakkekalenderindehaverne har åbnet deres låge nr. 24 kan jeg godt krybe til bekendelse. Jeg snød og jeg blev snydt. D. 23 om eftermiddagen var M ude af huset og jeg gik rundt og skulle have styr på det sidste. Jeg gik og beundrede min pakkekalender som i anledning af, at jeg var alene hjemme uden børn, havde fået en anden plads i soveværelset end bagest i skabet.

Og så var det at jeg ikke kunne dy mig - jeg nærmede mig flere gange - en låge var der tilbage - ville der ske noget ved at åbne. Og få en ekstra pakkekalenderoverraskelse den dag - nej det ville der vel dybest set ikke. Så jeg gik lige så stille igang med at åbne - med forventningen om en ekstravagant ting. Det er vel kun en gang om året det er d. 24 december - og hvad var det så der gemte sig bag låge nr. 24. Absolut INGENTING - skuffelsen var stor og jeg stod der og havde snydt. Og jeg kunne ikke dele den skuffelse med nogen som helst - og heller ikke da M kom hjem sagde jeg noget. Men ud på aftenen kunne jeg alligevel ikke lade være og krøb til bekendelse.

Vi grinede lidt af mit snyderi og jeg blev så nysgerrig på, om der mon alligevel ikke gemte sig noget i den pakkekalender, at jeg bevæbnet med en saks af de store gik til angreb på den pakkekalender og efter et par minutter var den splittet i atomer - men, men, men ingen skjult skat i den papkasse......

Men heldig var jeg alligevel - julemanden kom på besøg i stedet natten til d. 24 og det var skønt. Og d. 24 om aftenen kom han igen - læsset med gaver af de frækkeste - der skal bruges de næste par dage - det næste stykke tid - og noget af det blev prøvet en julenat - resten gemmes til en særlig anledning - men det er en helt anden historie..... ;-)

Jeg må bare konstatere at den der snyder, bliver selv snydt - så lidt retfærdighed er der måske alligevel til !!

Neon Q

Ingen kommentarer: