mandag den 30. august 2010

Jeg har været fraværende.

Jeg har været på kursus de sidste par dage. Skønt og dejligt at komme hjem og lande igen. Men føler at jeg går glip af noget, når jeg er afsted. Der er også en snert af dålig samvittighed over at tage afsted hjemmefra når mine børn i huset. Men sådan bliver det indimellem selvom jeg så vidt muligt forsøger at gå udenom de dage når der skal ske noget der vedrører mit job. Men rigtig skønt var det at komme hjem igen og bare slå mig ned - og falde ned i familien igen - selv om alle indtrykkene lige skulle fordøjes.

Men så er jeg bare så usædvanlig superheldig at have en dejlig kæreste, der bare er der og tager over og giver mig plads og mulighed til at lade mig udfolde mig i mit job og privat. Dejligt at kunne gøre det samme for ham, når han har brug for det. Og dejligt at kunne være afsted og nyde det.

NYDT blev også den gode super mad vi lavede sammen med en stjernekok på det teambuildingskursus jeg var på. Sjovt at færdes i et restaurationskøkken og udfolde sig, endda uden at skulle rydde op efter sig :-)
Dejligt at være sammen med kollegaer under en anden form end via møder. Dejligt at lære dem at kende, som andet end kollegaer, men som de mennesker de er, med de samme besværligheder, genvordigheder, glæder, oplevelser og sjove stunder med familie og venner, som jeg selv møder i min hverdag.

Ligenu er det lørdag aften, der er en dejlig ro i huset. Alle børn sover efter en dejlig dag med bl.a en udmattende svømmehalstur med mig - eller også er de ihvertfald meget stille på værelset. Så jeg nyder lidt stille musik sammen med M, mens vi lytter til hinandens tasteturknapper, der bevæger sig lysteligt med at skrive blogindlæg, besvare mails og små chats med dem der på en pæn og høflig måde popper ind.

Og så har jeg tankerne rettet mod næste uge. Den byder på både små og store ting.

Valget er obligatorisk for mig og har været det hver eneste gang siden jeg første gang fik muligheden for at deltage. Og selvfølgelig skal mit kryds også tælle med denne gang.

Børn, der skal ned til deres far og som skal have pakket diverse ned så de ikke står og mangler vigtige ting, for at få deres hverdag til at fungere, når nu de har det vilkår at de skal bo i to hjem.

Onsdag starter de børnefrie dage. De bruges altid med nydelse og omhu. Dels til at få klaret de ting, der er blevet udskudt i hverdagen og dels til små frække oplevelser med hinanden.
Og denne gang ser vi, udover fest og en lille smule arbejde, frem til et besøg i en swingerklub. Og indrømmet jeg er da nervøs - men jeg ved at jeg har min dejlige kæreste ved min side og med den opmærksomhed han udviser mig er jeg ikke skræmt. Jeg skal ikke prøve det for at dyrke sex med andre. Jeg skal ind og fornemme stemningen, opleve andre der dyrker sex, hvis jeg da overhovedet tør at gå ind. Have en fræk oplevelse med M, hvor vi prøveren af de ting vi har talt meget om det sidste års tid.
Så ugen skal også bruge til mentalt at gøre klar til det - da jeg mener at det skal foregå velovervejet og ikke blot skal være noget jeg kaster mig hovedkulds ud i.

Og var der forresten ikke noget med vintervejr i den kommende uge - måske de vinterdæk skal findes frem af gemmerne. Men jeg kender også en megasød handymand der kan klare alt - også at skifte dæk - hvis bare han har tid - og i dag er hans tid brugt godt med reperation af vaskemaskinen og skift af blandingsbatteri. Jo han forstår at bruge sit værktøj - og han har stadig noget, der ikke er blevet brugt idag - men det bliver det ;-)

Weekendknus fra
Neon Q

Ingen kommentarer: