mandag den 30. august 2010

Så er den vinter ved at være ovre !

En lang og udfordrende periode er slut for os og vi står foran forårets travle og hektiske, men også dejlige og livsbekræftende aktiviteter ;-)

Vi lægger 3. kvartal som samlevende voksne, stærke men også skrøbelige og følsomme mennesker bag os og ser videre fremad. Klogere på os selv og hinanden. Det er svært at indgå i et nyt parforhold, svært at tilpasse sig igen, finde en ny rytme, svært at få alle i en familie med 7 individer til at falde til, trives og udvikle sig.

Men vi prøver efter bedste evne og vi gør store fremskridt på mange områder. Indimellem oplever vi også både op- og nedture og vi har fundet ud af og er blevet enige om, at de alle relaterer sig til perioder med overskud eller perioder uden.

Men det er i de hårde perioder at parforholdet må vise om det kan bære. Om vi vil hinanden nok. Om vi kan give det den anden har brug for i den enkelte situation. Dække hinandens behov. Og sine egne. Vi har valgt hinanden og vi står ved vores valg. Vi elsker hinanden.

Men nu trækker vi stikket ud og går offline i weekenden. Uden PC og mobiltelefoner. Kun os to - NEON QM - hende og ham. Vi kører i pit for at bruge tid på os selv. Vi trænger til vind i håret, en gåtur langs Danmarks dejligste strand, med havets brusen i ørerne og den smukkeste solnedgang ude i horisonten.

Vi sætter tempoet helt i stå. Som en stærk kontrast til vores dagligdag hvor vi styrter afsted, præsterer en masse, klarer det hele ved fælles hjælp, men nok ikke altid giver os selv tid nok til hinanden. Nok ikke altid er tilstede, nærværende, lyttende, ærlige og kærlige nok.

Vi skal lige trække den friske havluft helt ned i maven og puste langsomt ud igen, mens vi mærker trangen til hinanden boble og risle frem igen. Trangen til at røre, kysse, elske. sexe frækt.

Vi tager 2 bøger med, 2 numre af Euroman, 2 numre af Tidens kvinder, 2 flasker Amarone og lidt lækkert mad. Og så tænder vi op i brændeovnen så den gløder, mens vi tusser rundt i nattøj og med sovekammerhår helt derude i 1. klitrække.

Og når vi vender tilbage igen, så er det med fast fokus på de næste måneders store udfordringer. Og for mit vedkommende først og fremmest at vinde skakspillet om min forældremyndighed som min X har udfordret mig i. Den kamp nægter jeg at lade min børn blive tabere i. Jeg har også andre store ting på agendaen, men intet i den størrelsesorden. At spille skak kræver overblik, overskud, fantasi, strategi og mod - jeg har alle dele - men må kanalisere de nødvendige ressourcer ind i dette spil nu.

Det lyder vist som om det går helt ad helvede til. Det gør det altså ikke. Men vi har kørt hårdt på, på mange fronter i lang tid og er lidt slidte. Og nu kom en weekend hvor vi kunne slippe væk fra det hele og bare nyde at være sammen uden larm og støj fra omgivelserne. Hvor vi kan genfinde energien til alle de spændende ting vi snart skal igang med, til at finde de veje vores liv fører os ad. Og hvor vi kan finde glæden og meningen med rejsen fremad igen.

Lyst er min største motivationsfaktor. Dernæst stolthed, vilje og stædighed. Men lyst er den benzin som min motor kører længst på literen på. Og jeg vil have lysten til at drive værket og kun bruge min stolthed, vilje, styrke og stædighed når det er sådan det må være.

Mens jeg så X-factor i aften med drengene blev Q valgt med 41 stemmer ud af 59 til at gå i bestyrelsen for det ledernetværk hun er en del af, jeg fik bifald til min første formandsberetning i onsdags og blev genvalgt til posten i grundejerforeningen på trods af at det er på lånt tid, til huset er solgt. På jobbet oser jeg langt væk af selvtillid og lander den ene ordre efter den anden. Jeg får respekt og kærlighed fra alle børnene og Q er min kvinde og jeg er hendes mand.

Og i aften vandt Martin en gevinst til os. Jeg har væddet med en af de smukkeste og skønneste kvinder på dk-sex om hvem vinderen blev i aften. Vi havde sat et webcamshow på højkant og jeg glæder mig til vi skal nyde hende online, når jeg retter projektoren op mod det skrå loft over vores dobbeltseng og forstørrer PC-skærmen til 100" og skruer helt op for lyden.

Men det kan først blive i næste uge, lige nu skal vi have frisk luft og kærlighed ;-)

Hav en god weekend på dk-sex - på søndag starter sommertiden - glæd jer for den bliver HOT :-)

NEON M

Ingen kommentarer: