mandag den 30. august 2010

Jeg er vist alt for afhængig..;-)

Opdateret 28-01-2008 19:59

Det er fredag morgen, forude venter en weekend der allerede er booket op med aftaler om taxikørsel for børn og kæreste, børn der skal overnatte hos kammerater, arbejde der skal laves færdig. Det er en dejlig lang weekend med plads til både praktiske opgaver, hygge og fornøjelser og hvad er det så lige der sker da jeg forsøger at logge på internettet netop denne morgen. Åh nej. Der sker absolut intet - det er umuligt at oprette forbindelse til internettet.

F... åh nej - der var vist noget med en regning der skulle betales.... (humøret dalede ned på samme niveau som det var torsdag aften da jeg efter lang tids søgen ikke kunne finde garantien til Ferrarien som var kørt i pit efter at være blevet overmandet af 4 dråber spildt rødvin - ingen bærbar, ingen internet og en masse opgaver liggende på en central server)

Nå, men igang med telefonen. TDC fik vist deres tidligste opkald nogensinde en fredag morgen og lovede at udbedre forbindelsen til internettet. Nu kunne jeg slappe af, det ville virke inden for 20 timer lovede de. Hmm det virkede ikke da jeg kom hjem sent fredag eftermiddag. Havde ellers set frem til at gå på nettet og få klaret lidt af hvert.Var alene hjemme til kl. 21.00 så jeg ville have benyttet tiden til både arbejde og fornøjelser. Der var ingen anden udvej end at vente, prøve, vente, prøve men stadig ingen netforbindelse.

Jeg satte min lid til at max ventetiden var 20 timer. Lørdag eftermiddag var der ihvertfald gået 20 timer, forsøgte igen (det havde jeg nu gjort flere gange) - opkald til TDCsupport, fik blot den medellelse at forbindelsen intet fejlede, der havde været forbindelse siden fredag eftermiddag, men at det nok var routeren der var noget galt med eller også var det en teknisk fejl fra TDC`s side. Hmm den router fejlede intet, heller ikke M´s fra flyttekassen fandt jeg ud af. Jeg havde supporteren i røret og numsen i vejret da jeg kravlede rundt og flyttede diverse ledninger men lige lidt hjalp det. Altså sagde den søde TDC-supporter - "så må du vente til mandag hvor vores tekniker vil udbedre fejlen".

Vente til mandag - der var både aftaler om arbejde og dejlige chats der lå og ventede - jeg kunne da for pokker ikke vente ..... men intet var der at gøre. Kom i tanke om at jeg i "gamle dage" jo godt kunne nøjes med en opkaldsforbindelse via et modem. Manglede lige det modem - var forlængst røget ud og havde heller ikke lige en forbindelse til nettet. Men fik da fat i et modem hos nogen bekendte, en cd-rom på tanken med en netforbindelses-cdrom, sat det hele til og lige lidt hjalp det.

Nu var jeg desperat - men samtidig også en smule irriteret og frustreret over at jeg i den grad lod mig selv påvikre på den måde - faktisk sværere at undvære nettet end at holde op med at ryge - hmm ikke gode tegn. Og at M så heller ikke var hjemme så tiden kunne bruges til noget andet gjorde heller ikke det hele bedre.

Modemforbindelsen kom aldrig til at fungere (i får den korte version - i virkeligheden brugte jeg de næste 8 timer), heller ikke det forsøg med at bruge mobilen som modem på trods af flere forsøg på flere forskellige teleselskaber. Heller ikke sønnens Mac som plejer at kunne, virkede ikke - og når jeg loggede på dk-sex via min nokia communicator kunne den ikke genkende log-inn. Mit ellers så tålmodige sind havde snart mødt muren - jeg var blevet irritabel og gal på mig selv over det. Børnene var puttet, M sov, klokken var 23.30. Jeg kunne ligeså godt liste ind til ham - men nej heller ikke her var der noget at hente. Han sov sin skønneste dejligste søvn. Så jeg puttede mig indtil ham og faldt selv i søvn inden længe.

Søndag morgen vågnede jeg frisk og veludhvilet kl. 9.00 ville putte mig ind til M men der var ingen M. Hvad søren - det er mig der plejer at være første mand ude af sengen her. Så jeg stod op og gik ind i stuen. Der sad han ved pc´en. Netledningen var trukket over gulvet og der stod div. forskellige routere. Han var startet der hvor jeg havde været lørdag. Han havde været i byen om dagen og var ikke blevet indført i alle mine anstrengelser for at komme på nettet. Og nu ville han lige gøre forsøget - men heller ikke hans mange anstrengelser hjalp.

Han kunne dog noget jeg ikke kunne. Han kunne komme på nettet via communicatoren - ej, så var vi lidt tættere på verden udenfor. Logge ind på Dk-sex kunne han også - så vi fik catchet lidt op på de seneste dages blogindlæg og nye uploads af billeder. Der var især et billede vi blev glad for at se - endelig var der nyt fra en ven vi begge holder meget af. Hvor fedt at se, at han endelig fik skidtet til at virke. Og sikke da et flot maleri - sikke en numse ;-)

Og nu sidder jeg her mandag aften, netforbindelsen virker, jeg fik takket den søde TDC supporter så rigeligt i telefonen over hans hurtighed, jeg er online igen, har fået tjekket mails, msn og selvfølgelig DK-sex. Det sidste jeg mangler er hurtigst muligt at få betalt den regning over netbanken. Jeg vil nyde at jeg igen er online med verden udenfor og nyde at jeg igen kan connecte med alle her på nettet. Jeg har SAVNET jer :-)

Mange nethilsner fra

NEON Q

Ingen kommentarer: