mandag den 30. august 2010

Torsdag d. 25 oktober 2007

Har været på kursus i dag og synes det er skønt at komme hjem og nyde fritiden. Den har været prioriteret i denne uge - eller det vil sige der er blevet flyttet på arbejdstiden, så fritimerne kunne bruges sammen med de børn, der havde lyst til og faktisk også brug for at komme lidt tidligere hjem fra skole. At de så også har trængt til at deres mor var lidt mere nærværende end hun har været i en periode, kan forhåbentlig mærkes, men to dage gør ikke underværker - der skal mere til. Så der er sat aftaler om fritid ind i kalenderen - så er der ihvertfald ingen, der kan booke sig ind på min tid - kan mærke at den skal prioriteres højere - fritiden - for det smitter af på humøret og på omgivelserne.

Og det har været rigtig skønt at have eftermiddagstimerne fri - skønt at have tid til at fordybe sig med familien - og lade sig fordybe i græskarlygter og kagebagning, spil og hygge. Skønt at putte sig indendøre, høre ilden buldre i brændeovnen, høre børnene der griner i stuen, flyder i sofaen og børn der har fået en ekstra aften foræret fordi der blev spist lidt tidligere.

Men den fritid kommer jo desværre ikke af sig selv - i denne uge er der istedet brugt 2 aftener på møder og den kommende lørdag skal bruges på et personalearrangement.... det slider indimellem på samvittigheden, at skulle afsted når andre holder fri.

Og det er ikke kun mig det slider på. Blev ringet op i går af en medarbejder, der var rigtig slidt og er med til at løse en kompleks opgave. Hun var vred, gal og ked af det og fortalte at hun havde brugt meget af sin nattesøvn på spekulationer om sit job - hun skulle af med sine frustrationer - jeg lyttede til hende - stillede de rigtige spørgsmål, synes at jeg fik talt godt med hende - følte at vi ved fælles hjælp kom videre - men da hun så spurgte mig, om jeg virkelig ville være skyld i at hendes sexliv var totalt gået totalt i stå, stoppede jeg op og blev lidt tavs....havde jeg virkelig indflydelse på det.

Og det har jeg selvfølgelig ikke - men jeg har indflydelse på at løse tingene på mit arbejde bedst muligt, så alle der arbejder der, får de bedste betingelser for at udføre det arbejde der skal klares - og på at skabe vilkår der giver glade og tilfredse medarbejdere der også har et overskud når de kommer hjem.

Og i morgen venter der en sidste arbejdsdag i denne uge og weekenden venter. Jeg håber at både medarbejderen, min familie og alle jer vil gå hjem og nyde den med jeres kære. Sætte pris på både de små og de store ting i gør sammen, med og for hinanden.

Knus

Neon Q



Ingen kommentarer: