mandag den 30. august 2010

Kvindelighed

Jeg har lige siddet og læst et par af vores gamle blogindlæg og det faldt mig ind at dette vel egentlig udtrykker en side af min kvindelighed der kan bruges som et indlæg i debatten her:


"Den verden vi har i vores parforhold, er pirrende, spændende, og jeg fornemmer at vi kan få oplevelser ud over det sædvanlige. Jeg tænker, at når to mennesker elsker hinanden, så må de oplevelser de skaber sammen være enormt stærke og smukke. Noget der er med til at bevare et dejligt sammenhold i deres forhold. Det drejer sig jo ikke kun om erotik og leg, det fylder også i hverdagen - en hel livsstil. En måde at leve på, en måde at være tætte og nærværende på. En måde at være der for hinanden og os selv på.

De overvejelser vi har nu om blid dominans, har jeg gjort mig mange tanker om. Er det noget jeg tør gå fuldt og helhjertet ind i. Hvor er mine grænser? Kan jeg acceptere at blive bundet og gjort forsvarsløs? Kan jeg nyde at blive slået, om end det er nok så blidt? Og ja det kan jeg, sammen med ham.

Jeg tror at kvinder generelt har svært ved eller ikke tør slippe ansvaret og kontrollen. Vi går glip af utroligt meget og bliver kunstigt stærke og lader som om vi er det i virkeligheden. Lader som om vi har styr på det og vil ihvertfald ikke mindes om det når vi ikke har. Jeg har ihvertfald svært ved det.......

Det sidste stykke tid er der sket en stor afklaring for mig med mange ting. Ting der er mere end erotik og leg. Det med at lægge alt ansvar og kontrol i nogle sexuelle sammenhænge fra mig lyder befriende men samtidig også lidt skræmmende - vil min egen selvstændighed forsvinde!!!

Nej, det forventer jeg bestemt ikke. Tværtimod vil den få mig som person til at skinne endnu mere igennem i forhold til de mennesker jeg omgiver mig med i hverdagen. Særligt i mit parforhold med NEON M tror jeg at det vil skinne endnu mere igennem. Jeg vil blive stærkere for ham, jeg vil få vist sider af mig selv, som jeg har haft lyst til at vise og selv se, men ikke har vist og set endnu. Eller også har jeg ikke gjort det, fordi jeg ikke har turdet miste kontrollen og ansvaret. Jeg læser og hører også det du (NEON M) skriver, som om du forventer og ved at du finder andre og stærkere/anderledes sider ved dig selv. Men jeg ved at du er der – jeg ved at når du er det, er det dig der er manden – ham der har overblikket, ansvaret og kontrollen når jeg slipper det.

Og det er noget af det tankerne og følelserne, det sidste stykke tid har handlet om. Hvorvidt jeg tør gøre det – og det tør jeg. Slippe og være sårbar, være åben. Med dig er jeg sikker, der er jeg tryg, der har jeg tilliden og selvtilliden. Tillid til at du vil mig og os det bedste. Og jeg tror at det at turde give slip på ansvaret og kontrollen også vil afspejle sig i vores "almindelige" parforhold. Jeg tror at ved at "slippe" og lade mig "underkaste" vil jeg blive meget bedre til at være nærværende, deltagende og lyttende i forhold til dig. Og det i sig selv er også med til at give dig den nydelse og det forhold du har fortjent og som vi begge har fortjent.

Og det vil gøre det smukkere - en kærlighedsgave givet på Valentines dag, et halsbånd, et symbolsk smykke er rigtig stort for mig og ordene der fulgte med endnu større. Dem gemmer jeg i hjertet. Symbolikken i det er for mig så stor, at han ligeså godt kunne have været nede på knæ og spørge om jeg vil giftes med ham.

I min søgen rundt på nettet om emner og læsning om emnet erotisk dominans fandt jeg dette smukke digt som i sig selv siger og viser hvordan jeg har det. Og som jeg gerne vil dele:


"Først når en kvinde har overgivet sit liv til en mand...
når hun forguder og beundrer ham og er villig til at tjene ham,
bliver hun rigtig smuk for ham."

Marabel Morgan (Amerikansk forfatterinde f. 1937)"


Mange varme eftertænksomme hilsner

NEON Q

Ingen kommentarer: